Kde létáme

Létáme v Českém středohoří, se stanovištěm u obce Hnojnice u Loun. Po dohodě i kdekoliv jinde po celé ČR.

Čím létáme

Létáme horkovzdušným balónem modré barvy OK-3028, do kterého se vejde maximální počet pasažérů 5 + pilot.

Historie balónového létání

Touha po létání provází lidstvo již od jeho počátku. Lidé vždy toužili se vznést a být volní jako ptáci. Po velké řadě lidských neúspěchů dosáhnout tohoto cíle, přišli na řadu bratři Jacques a Joseph Montgolfiérové, kterým se již před 200 lety podařilo tuto cestu naplnit.

Oba bratři byli vzdělaní v přírodních vědách a architektuře, společně vedli rodinnou továrnu na papír. Joseph podnikal první letecké pokusy již od 70. let 18. století nejprve s padáky, poté oba začali experimentovat s vlastnostmi různých plynů.

Po řadě neúspěchů se jim podařilo sestrojit první horkovzdušný balón. Po absolvování úspěšného letu, kdy balón vzlétl do výšky 2000m a uletěl 2km, dostali bratři příležitost předvést svůj vynález na dvoře Ludvíka XVI. Monfgolfiérové sestrojili velký balón, jehož veřejný let se konal před zraky Ludvíka XVI. 4.června 1783. Prvními pasažéry ovšem nebyli lidé, z důvodu obav o nedostatek kyslíku, ale posádku tvořila ovce, kachna a kohout.
Po tomto velkém úspěchu bratři sestrojili nový větší balón a dne 17. září 1783 ve Versailles se vznesl první balón, ve kterém byla první lidská posádka. Těmito odvážlivci byli ředitel královského muzea Pilattre de Roziére a markýz d´Arlande. Let trval osm minut a letu přihlížel opět král Ludvík XVI, Marie Antoinetta a celý královský dvůr.

Dárkový poukaz

Na přání Vám vystavíme dárkový poukaz, který je vhodný jako netradiční dárek

643605

Je let vhodný pro seniory?

Při letu se seniory, vybíráme jak vhodný terén, tak příznivé počasí, aby balón po přistání měkce dosedl na matičku zemi  a  umožnil  pohodlné vystoupení pasažérů.

Bezpečnost

Balónové létání patří k nejbezpečnějším leteckým sportům a přináší nejsilnější zážitek z létání. Balón je unášen mírným větrem větrem a nepůsobí na něj, vzhledem k času letu (ráno – odpoledne), ostatní negativní vlivy, jako jsou termické proudy, nárazy větru apod. Létáme vždy jen za pěkného počasí, s větrem do 3 m/s, viditelností nad 5km a bez hlášených srážek. Vzlétáme ráno s východem slunce  nebo  dvě hodiny před jeho západem. Obal balónu, koš, tlakové lahve i hořák prochází ze zákona každý  rok důkladnou prohlídkou  u autorizované firmy poveřené Úřadem civilního letectví (UCL). Zásoba paliva tlakových lahvích je na cca 3 h letu – vlastní let trvá přibližně 1 hodinu. Obal balónu je konstruován jako „padák“, takže v případě vyjímečné situace (která nemůže nikdy nastat -pokud provozovatel dodržuje všech předpisy), kdy dojde k poruše hořáku, či palivového systému, balón přistane zhruba poloviční rychlostí než parašutista při seskoku padákem. Zvládnutí tohoto režimu je standartní součástí výcviku pilota horkovzdušného balónu .

Jak probíhá let

Samotný let trvá cca 1 hodinu, celá “akce„ přibližně  3-4 h. Pasažéři se přímo podílí na “nafouknutí“ a zprovoznění balónu a jeho následném zabalení po ukončení letu. Křest nových vzduchoplavců  šampaňským a vystavení  certifikátu o absolvování letu  je součástí ceny letenky. Max. počet pasažérů je 5 + pilot. Létáme v českém středohoří se startovištěm u obce HNOJNICE u Loun, po dohodě i na celém území ČR. V případě zájmu můžeme zajistit se svými smluvními partnery i další balóny. V praxi objednání letu probíhá tak, že majitel letenky zavolá na níže uvedené telefonní číslo a sdělí v jaké roční době by chtěl letěl, popř. konkrétní datum. Podle zkušeností a podle předpovědi počasí pilot let oznámí 2 dny předem a potvrdí přibližně 12 hodin před samotným letem, rozhodnutí pilota o provedení letu je konečné a nelze jej přízpůsobit požadavkům a názorům pasažérů, za jejichž bezpečnost zodpovídá. Po skončení platnosti letenky je letenka neplatná a nelze ji prodloužit.

Průběh letu

Objednání letu

V praxi objednání letu probíhá tak, že majitel letenky zavolá na naše telefonní číslo, a sdělí nám, v jaké roční době by chtěl letět, popř. konkrétní datum. Podle zkušeností a předpovědi počasí pilot let oznámí 2 dny předem, a potvrdí přibližně 12 hodin před samotným letem, rozhodnutí pilota o provedení letu je konečné a nelze jej přizpůsobit požadavkům a názorům pasažérů, za jejichž bezpečnost zodpovídá. Vše záleží na počasí.

P9170004-e1384203888874

Rozbalení balónu

Najít místo odletu a připravit balón ke startu

Když už se počasí vyvede, domluví se hodina a místo, stačí už jen připravit balón ke startu. Příprava balónu trvá cca 30 minut. Pasažéři se přímo podílí na nafouknutí. Připraví se koš, následuje roztáhnutí a připnutí obalu balónu ke koši. Následně se do obalu nažene ventilátorem vzduch. Poté se začne balón vytápět hořákem. Nastoupí pasažéři a může se zamířit vzhůru do oblak.

P9170006-e1363518672258

Nástup pasažérů

Nastoupit do balónu a vychutnat si nevšední zážitek

Zásoba paliva tlakových lahvích je na cca 3 hodiny letu, vlastní let trvá přibližně 1 hodinu. Nelze přesně určit, kam balón poletí a kde přistane. Vše určuje vítr, který nefouká ve všech výškách stejně.  Pilot balónu klesáním či stoupáním ovlivňuje směr letu. Po cca hodině letu vybere pilot vhodné místo k přistání, na němž let pomalým klesáním ukončí.

CIMG6492

Balení a křest

Celá “akce“ trvá  přibližně  3 – 4 hod. Po dosednutí na zem, se balón s pomocí pasažérů zabalí a následuje křest nových vzduchoplavců  šampaňským a vystavení certifikátu o absolvování letu.

CIMG6581